Vragen over De Brinkhof

Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen, voorzien van een antwoord van het verkoopteam. Staat uw vraag er niet tussen, neem dan gerust contact met ons op via de mail (verkoop@grehamer.com) of bel ons op +31 (0)85 016 0712.

Vragen over De Brinkhof

Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen, voorzien van een antwoord van het verkoopteam. Staat uw vraag er niet tussen, neem dan gerust contact met ons op via de mail (verkoop@grehamer.com) of bel ons op +31 (0)85 016 0712.

Beschikbaarheid

Welke woningen zijn er beschikbaar?

De woningen worden gefaseerd verkocht. In de woningzoeker kunt u zien welke woningen tot de huidige fase behoren. De verschillende type woningen (studio’s, lofts en twee- tot vierkamerappartementen) variëren in oppervlakte van circa 35 tot 120 vierkante meter. 

Hoe kan ik mij aanmelden voor een woning?

Via de woningzoeker kunt u uw voorkeur voor vier verschillende woningen doorgeven. Indien u al een account heeft aangemaakt voor uw Woningdossier kunt u daarmee verder, anders kunt u dit in deze stap aanmaken. Zorg ervoor dat uw Woningdossier zo volledig mogelijk is ingevuld om in aanmerking te komen voor de woning van uw keuze. 

De omgeving

Waar moet ik heen met mijn afval?

Zover dit nu bekend is maakt u als toekomstig bewoner straks gebruik van het ondergrondse diftarsysteem van de gemeente. Via de gemeente kunt u een pas aanvragen voor het gebruik van deze restafvalcontainers. Op diverse plekken rondom het pand kunt u uw gescheiden PMD- afval en oud papier kwijt. Meer informatie hierover kunt u lezen op de website: https://www.circulus-berkel.nl/apeldoorn/veelgestelde-vragen/. 

De planning

Hoe verloopt het verkooptraject?

Op het moment dat u uw keuze heeft gemaakt voor een woning kunt u een bezichtiging inplannen met één van onze verkoopbegeleiders bij de kijkwoningen in het gebouw. Op deze manier krijgt u een beter beeld van de mogelijkheden in de woning van uw keuze.

Na het bezichtigen van de kijkwoningen kunt u een bod uitbrengen op de woning(en) van uw keuze. Het uitbrengen van een bod is slechts een bepaalde periode mogelijk. Over deze exacte data wordt u via de mail geïnformeerd. Op het moment dat deze periode is verstreken worden de woningen toegewezen. Indien er meerdere geïnteresseerden in dezelfde woning zijn hebben wij de mogelijkheid om u te vragen een herziend bod uit te brengen.

Bij het uiteindelijk toewijzen van de woningen zal er onder andere gekeken worden naar de hoogte van het bod, de voorwaarden van uw bieding en uw financiële situatie. Omschrijf uw (financiële) situatie zo duidelijk mogelijk en voeg eventueel documentatie toe zoals een financieringsverklaring in uw Woningdossier. Deze factoren bepalen samen wat het ‘beste bod’ is. De eigenaar behoudt zich het recht van gunning voor.

Krijgt u een woning toegewezen? Dan nemen wij contact met u op om de rest van het verkooptraject verder te bespreken. Onze notaris maakt vervolgens de koopovereenkomst voor u op en nodigt u uit voor een tekenafspraak.

Kan ik mij nog inschrijven voor de koop van de woningen?

Dit is afhankelijk van de beschikbaarheid van de woningen. In de woningzoeker kunt u aan de groene kleur per woning zien of deze nog beschikbaar is. Indien de woning van uw keuze beschikbaar is kunt u zich hiervoor inschrijven. Let op: De woningen kunnen snel verkocht zijn, de beschikbaarheid verandert snel. Wij proberen de website zo up-to-date mogelijk te houden maar kunnen hier geen garantie op geven. 

Ik heb mij ingeschreven op de website, wat nu?

Na het inschrijven via de website heeft u via de mail een uitnodiging gekregen om een account aan te maken voor uw Woningdossier. Het is mogelijk dat de mail in uw ongewenste items terecht is gekomen. Mocht de mail hier ook niet tussen zitten kunt u contact opnemen met het verkoopteam via verkoop@grehamer.com.

Zorg er bij het aanmaken van uw account voor dat u dit zo volledig mogelijk invult,  inclusief uw voorkeuren voor de woningen. Vervolgens wordt u geïnformeerd over de beschikbare data voor het plannen van een bezichtiging bij de kijkwoningen. Per fase zijn de kijkwoningen een aantal dagen beschikbaar om te bezichtigen samen met iemand van het verkoopteam. Hier kunt u een beter beeld krijgen van de mogelijkheden met betrekking tot de woningen. Na de bezichtigingsronde krijgt u de tijd om uw voorkeuren definitief kenbaar te maken en een bod uit te brengen. Via het Woningdossier worden de verschillende data voor het bezichtigen en de sluitingsdata voor het uitbrengen van een bod gecommuniceerd. Meer informatie over de biedingsprocedure wordt zichtbaar in uw Woningdossier op het moment dat de definitieve prijzen bekend zijn.

Vanaf wanneer kan ik gaan bezichtigen?

Via uw Woningdossier wordt u geïnformeerd over de beschikbare data voor het plannen van een bezichtiging bij de kijkwoningen in de betreffende fase. In de online planner in het Woningdossier kunt u zich tegen die tijd inschrijven voor een tijdsblok.

Vanaf wanneer zijn de woningen gereed?

De verwachting is dat in het tweede kwartaal van 2022 de woningen uit de eerste fase gereed zullen zijn. De woningen uit de volgende fases zullen daarna volgen. Via uw Woningdossier wordt u tijdig geïnformeerd over de specifieke data behorende bij de fase waarin de woning van uw keuze zich bevindt. 

De woning

Wie regelt het onderhoud van het gebouw?

Op het moment dat u een woning koopt bij De Brinkhof, wordt u automatisch lid van de Vereniging van Eigenaars (VvE). Het onderhoud van het gebouw (schoonmaak van de algemene ruimtes, onderhoud van het terrein, schilderwerk etc.), maar ook bijvoorbeeld het afsluiten van de opstalverzekering wordt geregeld door de VvE. Voor het contracteren van de juiste partijen die deze werkzaamheden uitvoeren én de bijbehorende administratie wordt een professionele VvE beheerder aangesteld. Als lid van de VvE betaalt u hier een maandelijkse bijdrage voor naar rato van uw breukdeel volgens de splitsingsakte. Deze bijdrage wordt berekend per woning en is inzichtelijk via uw Woningdossier op het moment dat de definitieve verkoopprijzen bekend worden gemaakt. 

Wordt er een keuken geplaatst in de woning?

De woningen worden verkocht zonder keuken. De aansluitpunten voor de keuken zijn wel aanwezig. De installatietekeningen worden op een later moment beschikbaar gesteld zodat u daarmee zelf een keuken kunt aanschaffen. In de basis worden de volgende aansluitvoorzieningen opgenomen: elektrische (keramisch of inductie) kookplaat, aansluiting voor een recirculatie wasemkap, vaatwasser, koelkast (incl. vriezer), combimagnetron, gootsteen, qooker. 

Kan ik in de wanden/plafonds boren?

In de woningen is op diverse plekken achterhout geplaatst ten behoeve van het ophangen van bijvoorbeeld een televisie en in de keuken voor het bevestigen van keukenkasten. Tijdens de aankoopperiode worden de tekeningen gedeeld waarop deze locaties zijn aangegeven. Boren op andere plekken in de wanden is toegestaan, mits u gebruik maakt van een leidingszoeker om te voorkomen dat u installatiewerk beschadigt wat is verwerkt in de metal stud wanden. Daarbij raden wij het aan om hollewandpluggen te gebruiken. In enkele woningen is een aftimmering aanwezig aa het plafond ten behoeve van een elektrakabel. Hier kan niet in worden geboord. Dit wordt duidelijk aangegeven op een tekening die later wordt verstrekt. Controleer deze documenten dus goed voor u gaat klussen. In het betonplafond van de woning kunt u boren tot een maximale diepte van 25mm ten behoeve van het ophangen van lampen en dergelijke.

Wordt de woning opgeleverd met afgewerkte badkamer en toilet?

Ja, wij zorgen ervoor dat de badkamer en toilet worden voorzien van tegels en sanitair.

Hoe worden de woningen afgewerkt?

U koopt een casco woning met uitzondering van het sanitair. De muren zijn gereed om te behangen, het plafond is afgewerkt met spuitpleisterwerk en de vloer is gereed om vloertapijt op te leggen. Houd bij de vloerafwerking wel rekening met contactgeluid. Bij het toepassen van ‘harde’ vloerafwerking is het daarom van belang dat u een ondervloer gebruikt. De kozijnen zijn geschilderd in standaard witte kleur (RAL 9010). Diverse woningen grenzen aan bestaande schachten. In geval van calamiteiten of groot onderhoud (cyclus van 30/40 jaar) bestaat de kans dat er toegang moet worden verleend aan derden om bij de schacht te komen. De schachten worden daarom semi- permanent afgewerkt en staan aangegeven op de later te verstrekken installatietekeningen. Tijdens de bouwwerkzaamheden worden de installaties die door de schachten lopen vervangen zodat hier de komende jaren niemand bij hoeft te zijn. 

Hebben alle woningen een berging?

Iedere woning is gekoppeld aan een externe berging elders in het gebouw. De meeste bergingen bevinden zich in de kelder en enkele bergingen vindt u op de begane grond. De bergingen mogen niet worden gebruikt voor het stallen van een voertuig zoals fiets en/of scooter. Hiervoor is een inpandige fietsenstalling aanwezig. 

Is er elektra en/of een stopcontact aanwezig in de berging?

In de bergingen is enkel een aansluitpunt voor verlichting aanwezig.

Is er een parkeermogelijkheid bij de woningen?

Wij bieden de mogelijkheid bij alle driekamerappartementen om een parkeerplaats te kopen voor een bedrag van €19.950,- k.k. Daarnaast bieden wij (bij de driekamerappartementen) enkele extra ruime parkeerplaatsen aan voor een bedrag van €25.000,- k.k. voor bijvoorbeeld het stallen van uw motor naast een ander voertuig. Is bij de woning van uw keuze geen mogelijkheid voor het kopen van een parkeerplaats? Dan kunt u uw auto parkeren in één van de parkeergarages in het centrum. Op steenworpafstand van het gebouw vindt u twee parkeergarages. Hier leest u meer over de mogelijkheden.

Op welke wijze is het gas, water en elektra geregeld in de woning?

De radiatoren in de woningen zijn aangesloten op een collectief systeem. U betaalt een voorschot aan de VvE voor het gebruik hiervan. Aan de hand van slimme meters wordt uw daadwerkelijke individuele verbruik inzichtelijk ten behoeve van de jaarlijkse verrekening van deze voorschotten. Het collectieve systeem draait gedeeltelijk op cv ketels en wordt deels gefaciliteerd door warmtepompen. Door middel van zonnepanelen wordt het elektriciteitsverbruik voor de warmtepompen gecompenseerd. Dit collectieve systeem is relatief gemakkelijk aan te passen naar een volledig functionerende installatie zonder gas. 

In de woningen zelf is geen voorziening voor gas. De warmwatervoorziening bevindt zich in de woningen zelf in de vorm van een elektrische boiler met een capaciteit van 100 liter. 

Voor het gebruik maken van water en elektra dient u zelf bij de betreffende aanbieders een contract af te sluiten. De levering van water gaat via Vitens. Het contract voor elektra kunt u bij een leverancier naar keuze afsluiten.

Welke provider kan ik kiezen voor internet, bellen en tv?

Iedere woning wordt voorzien van zowel een eigen coax- als glasvezelaansluiting. U heeft in principe keuze uit het gehele aanbod betreffende de verschillende providers. 

De prijzen zijn aangegeven in een prijsrange, waarom is dat?

In het begin van een verkoopfase worden verkoopprijzen in ranges gecommuniceerd. Op basis van belangstelling worden de definitieve prijzen bekend gemaakt. Hier ontvangt u vanzelf bericht over na het doorgeven van uw voorkeuren. 

Zijn de woningen geschikt voor mindervaliden?

De woningen dateren uit de jaren 70 en er zijn geen voorzieningen getroffen om bijvoorbeeld de rolstoeltoegankelijkheid te vergroten. Bent u mindervalide? Wij raden u aan om naar een kijkwoning te komen om te beoordelen of de woning voor u geschikt is.

Hoe is de toegang tot de woning geregeld?

Zowel de centrale ingangen naar de woningen, als de woningen zelf zijn voorzien van cilinders met sleutels. Voor het binnenlaten van bezoek is een intercominstallatie met video aanwezig. 

Zijn er regels voor het gebruik van het balkon?

Ja, hier zijn regels voor. In verband met brandgevaar is het enkel toegestaan om met een elektrische barbecue te barbecueën op de balkons. Het gebruik van een vuurkorf of iets dergelijks is om diezelfde reden niet toegestaan. De belasting voor de balkons is maximaal 200 kg per vierkante meter. Dit betekent dat het plaatsen van een zwembad of bijvoorbeeld een jacuzzi niet mogelijk is.   

Op welke manier worden de balkons van elkaar afgeschermd?

Bij de woningen met een balkon worden privacy schermen geplaatst door ons. 

Contact

Financiering

Contact

Financiering